Tanulási nehézségek pszichológiai felmérése

Kapcsolat

A tanulási nehézségek hátterében sokszor pszichés problémák húzódnak meg.

A gyermekeknél sokféle tünet megjelenhet, valaki ilyenkor csendes és visszahúzódó lesz, valaki pedig agresszív. A tanulási problémák mögött a szorongás különböző fajtái figyelhetőek meg.

Beszélhetünk például teljesítményszorongásról vagy szociális
szorongásról („otthon még tudta, de a dolgozatnál már nem és egyes
lett”). Általános szorongást válthat ki például egy családban történt változás, konfliktus (kistestvér születése, válás, haláleset). Ebben az esetben csökkenhet a gyermek koncentrációja vagy stressztűrő-, kudarctűrő képessége.

A szorongás sokszor fordul át agresszióba, mivel a gyermek nem tudja megfelelően levezetni a feszültséget, így ilyenkor dühkitörések is megjelenhetnek. Előfordulhat, hogy néhány gyermek annyira izgul a dolgozatnál vagy felelésnél, hogy ez blokkolja a teljesítményét, lefagy, kipirul, izzadni kezd, rágja a körmét. Jelző értékű lehet továbbá a szülő számára, ha gyermeke dacolni kezd az iskolába menéssel, elkezdi zavarni az órákat vagy megtagadja a feladatvégzést. Vègül, de nem utolsó sorban jellemző tünet lehet még, ha gyermeke elkalandozik az órákon és teljesítménye romlik.

Amennyiben ilyen és ehhez hasonló tüneteket észlel gyermekén
érdemes pszichológus segítségét kérni!

A tanulási zavart mutató gyermekek száma egyre növekvő

Az utóbbi években a tanulási zavart mutató gyermekek száma egyre növekvő. Az iskolába lépéssel kezdődnek meg a teljesítményproblémák, amikor a gyermek nem tud eleget tenni az iskolai követelményeknek, a szülői elvárásoknak. Erősen frusztrálódik, látván, tapasztalván, hogy a többiek megbírkóznak a tananyaggal, Ő pedig nem. A gyermekek egy része a leggondosabb pedagógiai munka ellenére sem tanítható meg jól és örömmel olvasni, írni, számolni.

De mi állhat a probléma hátterében?

A tanulási nehézség lehet egyéni vagy szervezeti probléma, és a megoldása függ attól, hogy mi okozza a nehézséget.
Egyéni szinten a tanulási nehézségek hátterében lehetnek még kognitív, érzelmi, szenzomotoros fejlődési vagy magatartási problémák.

  • A kognitív problémák például az olvasás- vagy írásképesség hiánya, a figyelemzavar, vagy az információ feldolgozásának nehézségei lehetnek.
  • Az érzelmi problémák lehetnek szorongás, depresszió, vagy stressz.
  • A magatartási problémák pedig azok a viselkedési minták, amelyek akadályozzák a tanulást.

Ezeknek a problémáknak a feltárása, beazonosítása és kezelése lehet a tanulási nehézségek felszámolásának a valódi megoldása.

Elérhetőség

 

Győr-Ménfőcsanak, Győri út 109.

Tel.: 0036 30 699 5087

Email: info@geniustudaskozpont.hu

Írj nekünk:

8 + 3 =

Genius Tudásközpont 2024 - Minden jog fenntartva.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás